Ercan Kolku

Emet'te Yıkmadan Bir Halt Yapılamıyor!

Ercan Kolku

EMETİN GÜZEL YERLERİNDEN BİRİ DAHA BETON YIĞINI İÇİN HARCANACAK
Öncelikle  dönemin kaymakamı sayın Hasan Çiçek ve belediye başkanlarımıza anlatamadık. Şehir merkezine hükümet binası yapmayalım, merkezi  betona boğmayalım dedik ,anlatamadık.

Dönemin iç işleri bakanı sayın Süleyman Soyluda açıklamışken bu hükümet binası Emete mutlaka yapılırdı. Ama bunun için şehrin merkezinde güzelim garaj alanı   harcanmamalıydı.  
Emet’te  kamu yatırımları çoğunlukla  binadan öteye geçmiyor.(Emet bor yatırımlarıKütahyanın en büyük kamu yatırımını alıyorderseniz, rekor üstüne rekorkırıp milyarlaca dolar kazanıyor, bölgeden   aldığı işçiden fazlası servislerle dışarı  gidiyor,dumanı zehiri kalıyor; verdiği  3-5 kuruş çerez parası gibi su ve atık bedeli veya maden payınada  ile Allah razı olsun diyoruz . Maden payının binde 3 saçmalığını ise ne siz sorun ne biz diyelim. O ayrı bir makale konusu )
Hükümet binası  için dere mahallesi itfaiye mevkiini önerdik.Eski Emet’te canlanır dedik. Keza  Emniyet gibi ilçe kenar mahalelerinede alınabilinirdi. İlçe meydanında ne işi varbina yığınının…Hata t Jandarma bile bölgeden kalkmalı  derken  tuttuk yanına hülkümet yapıyoruz.


GARAJ YIK, HÜKÜMET BİNASI YAP, ESKİ HASTANE YIK YENİSİNİ YAPARKEN ESKİYEDE   YILLAR  YILLAR  SONRA SAĞLIK BİRİMLERİ İSTE  … KOMİK ÖTESİ…
 Hükümet binası kazandırmak için şehrin Terminalini yıktık. Şaka gibi… Tamam günümüzde garajlar eski işlevselliğinde değil ama bu alanda cep garaj modeliyle  o alan,  hem ilçe garaj  noktası hemde ufak avm alanı gibi kullanılabilirdi.  Giriş teki taksi   yazıhanesi  cep garaj noktası,  alanlar ise düzenleme  ile   dükkanlar ( Başta yerel ürünler satışı, Sima  reyonu, emko reyonları, kebapçı,emet pidecisi vb  olmak züere) ,  yapılabilinirdi. Arkaya doğru alanda  yılda 2 ay kurulacak  seyyar panayır alanı ile  merkezde hem alışveriş hem eğlence merkezi olabilrdi.
Buraya  kapalı Pazar yeri düşünenlerde yok değildi. Her ne kadar Emet gibi geniş alanı bulunmayan  yerlerde  kapalı Pazar yerine karşı bir insan olsamda  düşünülebilinirdi.  Haftanın bir gün kapalı Pazar, 6 günü açık otooark ve  eğlence merkezi park gibi bir çalışma olabilirdi. Yazık oldu garaj alanına…
KAPALI PAZAR YERİ AÇIK DÜĞÜN SALONUNDAN BAŞKA BİR HALTA YARAMAZ 
Kapalı Pazar yerine neden karşısınız derseniz, ilçe pazarları şehirle entegre olur,şehir esnafıyla iç içe olursa bir anlam ifade eder fayda sağlar. Beton ve demir yğını kapalı Pazar yerinde bir halt olmaz. Dışardan gelen  satıcı paralarını alır gider…Sadece o kapalı alan  pazara gelenide değil, pazarcıyı yağmurdan kardan korur. Pazara gelen sabahtan akşama pazardamı duruyor ? Geçiniz bunları.
Yüksek maliyetleri ile  yeni sorunlar yaratan çözüm teklifleriniz sorun çözmek değil yeni sorunlar açmaya  meyilli   dar düşüncelerdir.( Daha öncede yazmıştık. İlla kapalı alan arıyorsanız mevcut  sebze meyve pazarının odluğu yeri sadece Salı günleri üstü kapanacak Çarşıcamii  cenaze alanı gibi bir sistemle kapatın,alın size kapalı Pazar yeri. Hem şehir ve esnafla içiçe hem kesme şekerler erimez!

EMET HÜKÜMET BİNASINDAKİ MEMUR İŞÇİ KELAYNAK SÜRÜSÜMÜ?
Birde için şu  boyutu var.  Emette hükümet binası depreme dayanıklı değil diyoruz,haliyle yeni hükümet binası bitesiye tahliye etmiyoruz. 

Simavda vergi dairesi depreme dayanıklı değil diye rapor tutuluyor,kira ile geçici binaya geçiriliyor.  Bizde Allah kerim…Simav vergi dairesinde çalışan işçi memurumuz  insanda bizimkiler keleynak sürüsümü? (Ha birdeşu var.. Yıllarca  vekililk,maliye bakan yardımcılığ  vs yapan Simavlı sayın Cantimur’un  Türkiye’nin kiradaki tek vergi dairesi ünvanını elde eden  Simav vergi dairesi kurumunu  10-12 yıl  prefabrik binada kirada süründürüpte şimdi çözmesi de geç kalan bir lütuf mudur düşünmek lazım)
Nerden baksan yanlış…Emet hükümet binasında O kadar daire ve insanı nereye taşıyacağız derseniz oradada haklısınız ama EMET HÜKÜMET KONAĞI BU KADAR GEÇ KALMAMALIYDI.

AK PARTİ HÜKÜMET YAPIMINDA ÇOK AMA ÇOK GEÇ KALMIŞTIR
Ak parti şimdi bina yapıyoruz diye övünüyor ama  2020 başlarında tantanası çkıan  Bakan Soylu’nun  2022’de Emete hükümet binası  yapılacağı  müjdesi verirken, yok ‘yedeğe kaldı, yok stepne bitti,yok tasarrufa takıldı, derken 2026 da biz yeni ihale ediyoruz… Bitmeside 2-3 sene desen al sana 2028-2029… 9-10 sene hükümet binasıda çalışan işçi ve memur olası depreme karşı siyasi konjektörde ALLAH’a emanet edilip geçilmiştir… Şüphesiz kadere inanan insanlarız,her şey ALLAH’tan da… fıkra yazdırmayın gene bana şimdi….
Gelelim hastaneye …Yeni hastane onaylansın  diye Depreme dayanıklı  değil diye raporlar tutturarak 2 defa güçlendirme yapılan eski hastaneyi yıkıyoruz.Nehoş ya..Ondan sonra  BURAYA Fizik tedavi merkezi istiyoruz. 
Kardeşim binayı yıkmadan’ bu bina sağlıkta   bölgenin ihtiyaçlarını karşılamada küçük ve yetersiz kalıyor,yenisi yapılacak burasıda diş ünitesi veya fizik tedavi merkezi olsun” diye çalışmıyoruz. Yıkıp geçiyoruz. Sonra  yıllarca atıl bırakıp  şu yapılsa bu yapılsa diyoruz. Geçiniz kardeşim … Emet'te siyasi konjektör yıkıp dağıtmadnan  yeni bir şeylery apamıyor. ( Bu arada hastane güçlendirmeleri yapan firmalarada dava açmak lazım Güçlendirdikleri binalar neden bir daha depreme dayanıksız raporu alabiliyor?)

BUNLARIN SEBEBİ NE KAMUDA NE BELEDİYELERDE ŞEHİR PLANCILARI OLMAMASI
Yani saldım çayıra…Yarınlar düşünülmeden yapılan  günlük politikalar…Plansız programsız dağınık… Emniyet anya da, adliye konya da, hükümet  kuzeyde, ilçe tarım güney doğuda… Meydanlar sıkboğaz, halk  ekonomi gibi şenrinde de dar boğazda.
Nefes almak ve aklı selim hizmetler alarak kamu yatırımıda olsa kendi parasının çarçur  edilmemesi adına önce belediyede   şehir plancıları, daha sonra ilde ilçelerin şehir planlamalarını adam  akıllı yapacak Valilik kaymakamlıklarda elemanlara ihtiyaç var. Derdi bir ev almak olan siyasinin parlak fikri diye eski hasta ne yerleşkesine toki yapmaya, yine başka bir aklı kıt partili   evine yakın diye   kamu binası yapmaya kalkar bizde seyrederiz…
NOT ;Bak  şimdi Emetbor kaldı… Lojman  yaparsak memurlar Emette kalırmış ozaman hikayeleri (ki YÜZLERCE İŞÇİSİNİ memlekette tutamayan kurumun onlarca memuru tutma gayret komikliği ) Tarihin en kötü ve Emete en ağır 2darbe vurmuş hazineden sorumlu bakanı görevdeyken,    Emetbor  bir bölümü diş hastanesi yapma teraneleri gibi konular gelecek sayıya kaldı. Napalım   Allah nefes verdikçe AT SİNEĞİ OLMAYA DEVAM!

Yazarın Diğer Yazıları