EMETİN GÜZEL YERLERİNDEN BİRİ DAHA BETON YIĞINI İÇİN HARCANACAK
Öncelikle dönemin kaymakamı sayın Hasan Çiçek ve belediye başkanlarımıza anlatamadık. Şehir merkezine hükümet binası yapmayalım, merkezi betona boğmayalım dedik ,anlatamadık.
Dönemin iç işleri bakanı sayın Süleyman Soyluda açıklamışken bu hükümet binası Emete mutlaka yapılırdı. Ama bunun için şehrin merkezinde güzelim garaj alanı harcanmamalıydı.
Emet’te kamu yatırımları çoğunlukla binadan öteye geçmiyor.(Emet bor yatırımlarıKütahyanın en büyük kamu yatırımını alıyorderseniz, rekor üstüne rekorkırıp milyarlaca dolar kazanıyor, bölgeden aldığı işçiden fazlası servislerle dışarı gidiyor,dumanı zehiri kalıyor; verdiği 3-5 kuruş çerez parası gibi su ve atık bedeli veya maden payınada ile Allah razı olsun diyoruz . Maden payının binde 3 saçmalığını ise ne siz sorun ne biz diyelim. O ayrı bir makale konusu )
Hükümet binası için dere mahallesi itfaiye mevkiini önerdik.Eski Emet’te canlanır dedik. Keza Emniyet gibi ilçe kenar mahalelerinede alınabilinirdi. İlçe meydanında ne işi varbina yığınının…Hata t Jandarma bile bölgeden kalkmalı derken tuttuk yanına hülkümet yapıyoruz.
GARAJ YIK, HÜKÜMET BİNASI YAP, ESKİ HASTANE YIK YENİSİNİ YAPARKEN ESKİYEDE YILLAR YILLAR SONRA SAĞLIK BİRİMLERİ İSTE … KOMİK ÖTESİ…
Hükümet binası kazandırmak için şehrin Terminalini yıktık. Şaka gibi… Tamam günümüzde garajlar eski işlevselliğinde değil ama bu alanda cep garaj modeliyle o alan, hem ilçe garaj noktası hemde ufak avm alanı gibi kullanılabilirdi. Giriş teki taksi yazıhanesi cep garaj noktası, alanlar ise düzenleme ile dükkanlar ( Başta yerel ürünler satışı, Sima reyonu, emko reyonları, kebapçı,emet pidecisi vb olmak züere) , yapılabilinirdi. Arkaya doğru alanda yılda 2 ay kurulacak seyyar panayır alanı ile merkezde hem alışveriş hem eğlence merkezi olabilrdi.
Buraya kapalı Pazar yeri düşünenlerde yok değildi. Her ne kadar Emet gibi geniş alanı bulunmayan yerlerde kapalı Pazar yerine karşı bir insan olsamda düşünülebilinirdi. Haftanın bir gün kapalı Pazar, 6 günü açık otooark ve eğlence merkezi park gibi bir çalışma olabilirdi. Yazık oldu garaj alanına…
KAPALI PAZAR YERİ AÇIK DÜĞÜN SALONUNDAN BAŞKA BİR HALTA YARAMAZ
Kapalı Pazar yerine neden karşısınız derseniz, ilçe pazarları şehirle entegre olur,şehir esnafıyla iç içe olursa bir anlam ifade eder fayda sağlar. Beton ve demir yğını kapalı Pazar yerinde bir halt olmaz. Dışardan gelen satıcı paralarını alır gider…Sadece o kapalı alan pazara gelenide değil, pazarcıyı yağmurdan kardan korur. Pazara gelen sabahtan akşama pazardamı duruyor ? Geçiniz bunları.
Yüksek maliyetleri ile yeni sorunlar yaratan çözüm teklifleriniz sorun çözmek değil yeni sorunlar açmaya meyilli dar düşüncelerdir.( Daha öncede yazmıştık. İlla kapalı alan arıyorsanız mevcut sebze meyve pazarının odluğu yeri sadece Salı günleri üstü kapanacak Çarşıcamii cenaze alanı gibi bir sistemle kapatın,alın size kapalı Pazar yeri. Hem şehir ve esnafla içiçe hem kesme şekerler erimez!
EMET HÜKÜMET BİNASINDAKİ MEMUR İŞÇİ KELAYNAK SÜRÜSÜMÜ?
Birde için şu boyutu var. Emette hükümet binası depreme dayanıklı değil diyoruz,haliyle yeni hükümet binası bitesiye tahliye etmiyoruz.
Simavda vergi dairesi depreme dayanıklı değil diye rapor tutuluyor,kira ile geçici binaya geçiriliyor. Bizde Allah kerim…Simav vergi dairesinde çalışan işçi memurumuz insanda bizimkiler keleynak sürüsümü? (Ha birdeşu var.. Yıllarca vekililk,maliye bakan yardımcılığ vs yapan Simavlı sayın Cantimur’un Türkiye’nin kiradaki tek vergi dairesi ünvanını elde eden Simav vergi dairesi kurumunu 10-12 yıl prefabrik binada kirada süründürüpte şimdi çözmesi de geç kalan bir lütuf mudur düşünmek lazım)
Nerden baksan yanlış…Emet hükümet binasında O kadar daire ve insanı nereye taşıyacağız derseniz oradada haklısınız ama EMET HÜKÜMET KONAĞI BU KADAR GEÇ KALMAMALIYDI.
AK PARTİ HÜKÜMET YAPIMINDA ÇOK AMA ÇOK GEÇ KALMIŞTIR
Ak parti şimdi bina yapıyoruz diye övünüyor ama 2020 başlarında tantanası çkıan Bakan Soylu’nun 2022’de Emete hükümet binası yapılacağı müjdesi verirken, yok ‘yedeğe kaldı, yok stepne bitti,yok tasarrufa takıldı, derken 2026 da biz yeni ihale ediyoruz… Bitmeside 2-3 sene desen al sana 2028-2029… 9-10 sene hükümet binasıda çalışan işçi ve memur olası depreme karşı siyasi konjektörde ALLAH’a emanet edilip geçilmiştir… Şüphesiz kadere inanan insanlarız,her şey ALLAH’tan da… fıkra yazdırmayın gene bana şimdi….
Gelelim hastaneye …Yeni hastane onaylansın diye Depreme dayanıklı değil diye raporlar tutturarak 2 defa güçlendirme yapılan eski hastaneyi yıkıyoruz.Nehoş ya..Ondan sonra BURAYA Fizik tedavi merkezi istiyoruz.
Kardeşim binayı yıkmadan’ bu bina sağlıkta bölgenin ihtiyaçlarını karşılamada küçük ve yetersiz kalıyor,yenisi yapılacak burasıda diş ünitesi veya fizik tedavi merkezi olsun” diye çalışmıyoruz. Yıkıp geçiyoruz. Sonra yıllarca atıl bırakıp şu yapılsa bu yapılsa diyoruz. Geçiniz kardeşim … Emet'te siyasi konjektör yıkıp dağıtmadnan yeni bir şeylery apamıyor. ( Bu arada hastane güçlendirmeleri yapan firmalarada dava açmak lazım Güçlendirdikleri binalar neden bir daha depreme dayanıksız raporu alabiliyor?)
BUNLARIN SEBEBİ NE KAMUDA NE BELEDİYELERDE ŞEHİR PLANCILARI OLMAMASI
Yani saldım çayıra…Yarınlar düşünülmeden yapılan günlük politikalar…Plansız programsız dağınık… Emniyet anya da, adliye konya da, hükümet kuzeyde, ilçe tarım güney doğuda… Meydanlar sıkboğaz, halk ekonomi gibi şenrinde de dar boğazda.
Nefes almak ve aklı selim hizmetler alarak kamu yatırımıda olsa kendi parasının çarçur edilmemesi adına önce belediyede şehir plancıları, daha sonra ilde ilçelerin şehir planlamalarını adam akıllı yapacak Valilik kaymakamlıklarda elemanlara ihtiyaç var. Derdi bir ev almak olan siyasinin parlak fikri diye eski hasta ne yerleşkesine toki yapmaya, yine başka bir aklı kıt partili evine yakın diye kamu binası yapmaya kalkar bizde seyrederiz…
NOT ;Bak şimdi Emetbor kaldı… Lojman yaparsak memurlar Emette kalırmış ozaman hikayeleri (ki YÜZLERCE İŞÇİSİNİ memlekette tutamayan kurumun onlarca memuru tutma gayret komikliği ) Tarihin en kötü ve Emete en ağır 2darbe vurmuş hazineden sorumlu bakanı görevdeyken, Emetbor bir bölümü diş hastanesi yapma teraneleri gibi konular gelecek sayıya kaldı. Napalım Allah nefes verdikçe AT SİNEĞİ OLMAYA DEVAM!